Monday 20 January 2014

Puncak Bestari, Bandar Puncak Alam

Ha..!! Ha..!! Ha..!! 
Jumpa lagi kita di entri kali ni:


Lokasinya seperti di bawah :
 
Kediaman baru kami agak jauh dari bandaraya Shah Alam, jaraknya lebih kurang 20km melalui Jalan Batu Arang. Ini sahaja yang mampu dibeli, jika dia kawasan Shah Alam, rumah teres dengan saiz sebesar 22' x 70' harganya boleh mencecah RM 500,00 keatas. Setelah menanti hampir 2 tahun, projek perumahan Meranti, Puncak Bestari telah pun disiapkan. Kini hanya menunggu Sijil Layak Menduduki dari pihak berkuasa yang berkaitan.
Jalan Bestari 1/3
Tetapi, kami sekeluarga kini berada di perantauan. Kemungkinan 3 tahun akan datang baru kami boleh menghuni rumah idaman. Kunci rumah akan di ambil oleh ayah dan juga adik. Terima kasih.
Pandangan Hadapan
  Tidak sabar rasanya untuk menghias rumah sendiri. 3 tahun adalah terlalu lama. Tetapi perjuangan perlu di teruskan. Gambar di atas adalah pandangan bahagian hadapan.
Lukisan 3D
Tidak rugi rasanya kami membeli rumah disini. Kawasan sekitarnya kian membangun. Tesco telah pun dibuka. Senanglah kami membeli barangan rumah. Jaraknya cuma 500m dari rumah. Masjid Bandar Puncak Alam juga dalam pembinaan. Apabila siap kelak, bolehlah berjemaah di masjid.
Model Masjid Bandar Puncak Alam
  UiTM Kampus Puncak Alam juga sedang rancak dalam pembinaan. 
Yahoooo...!!! Di harapkan balik nanti dapat mengajar di Kampus Puncak Alam. Jaraknya hanya 3km. 

Model Kampus Puncak Alam